lørdag den 3. marts 2012

Gåtur rundt i Ilulissat og til isfjorden

Lørdag fik jeg endelig lidt tid til at se mig omkring. Jeg har besøgt stedet et par gange om sommeren, men det er et helt anderledes landskab om vinteren. Men her er et par billeder.

Sygehuset i baggrunden hvor jeg arbejder. Den røde bygning helt til højre i billedet bor jeg i.
Slædesporende starter helt inde i byen, hvorfor slæderne er nødt til at krydse veje for at komme ud af byen. Derfor er der opstillet lidt specielle skilte. Kreativiteten fejler intet ;)


Hundene forsøger at holde varmen i de -30 grader. OG det gør vi andre bestemt også! Den stærke vind gav en kuldefaktor på -42. Så det har jeg også prøvet nu.


Men det var anstrengelserne værd. Nyd lige det her syn ud over isfjorden. SJÆLDENT har man set noget SÅ betagende!!! Alle isfjeldende giver byen dens navn: Ilulissat. Det grønlandske navn for isfjeld er Iluliaq. Klik på billedet og nyd synet!

1 kommentar:

  1. Dejlige fotos - jeg er helt misundelig. Sila ajungilaq, rigtigt dejligt koldt!!!

    SvarSlet