onsdag den 10. oktober 2012

Lucky og Tumaj - de to sødeste vovser

Atter en gang var det blevet tid til hundeluftning. Og med de to pelstotter af nogle energibomber Lucky (lys pels) og Tumaj (mørk pels), bliver det aldrig kedeligt. Sneen var lige faldet 5 dage tidligere og solen stod helt fantastisk klart på himmelen. Det var også en god anledning til at få gået en af de sidste ture sammen med Inge min gode kollega fra sygehuset. Selve årstiden kan vel betragtes som efterår, men efter danske forhold var det nu nok mere et rigtig dejligt december vejr. Den tørre luft gør, at det ikke føles så koldt selvom temperaturen nærmer sig de -10 grader. Vi gik ud af gangbroen ud i fjeldet, hvor vi kan slippe hundene løs. De to pelstotter kan vi altid kalde til os. Af slædehunde at være, er de utrolig velopdragne. Som billederne også indikere, er de uadskillelige. Det ville være en synd at tage den ene med på tur og lade den anden blive hjemme. Sædvanligvis er de kun en del af et team af trækdyr. Men de er skønne! :)
Sneen lå virkelig flot og lyset talte for sig selv. Igen blev jeg mindet om hvorfor jeg forlod de trygge omgivelser i Danmark, for at søge oplevelser. Jeg føler mig så velsignet, at jeg har fået mulighed for dette.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar