lørdag den 4. august 2012

UNESCO jubilæum og grillet sæl

FN organisationen UNESCO der står for at sikre verdensarven af kultur og natur havde jubilæum. Da Ilulissat isfjord er UNESCO fredet (se http://www.kangia.gl/), skulle dette naturligvis også fejres her. Det skete med en hyggelig gåtur samlet ud til isfjorden, hvor der blev fortalt ganske spændende om isfjorden og omgivelserne. Efterfølgende var der lagt op til grillhygge hvor der bl.a. var grillet sælkød på menuen. Selvfølgelig tilberedt over lyngbål, som folk gør her oppe. Det er første gang jeg smager sælkød tilberedt og ikke råt. Jeg må sige at det er væsentligt at foretrække tilberedt, for hold da op hvor smagte det lækkert! Derudover var jeg i godt selskab blandt søde mennesker, som vanligt, fristes jeg næsten til at sige. For folk er virkelig søde og rare, alle jeg har mødt i hvertfald!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar